FAQ
Indien u een bestelling wenst te wijzigen of te annuleren, helpen wij u graag verder. Echter, is het wijzigen of annuleren in sommige gevallen niet meer mogelijk. Zodra een pakbon al is verwerkt of uw bestelling al in ons sorteerproces ligt, kunnen wij dit helaas niet meer aanpassen.
Bestelling in behandeling maar nog geen pakbon? Neem dan gerust contact met ons op. Wij passen de order dan graag voor u aan!
Bestelling in behandeling en er is een pakbon? Helaas is het dan niet altijd mogelijk om dit nog aan te passen. U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
Ligt uw order klaar voor verzending? Dan ligt uw pakket al in ons sorteerproces. Deze kunnen wij dan helaas niet meer voor u aanpassen.
Order verzonden en u heeft een Track & Trace ontvangen? Ook dan is aanpassen of annuleren helaas niet meer mogelijk.
Indien aanpassen of annuleren niet meer mogelijk is, heeft u de keuze om het pakket te weigeren of na ontvangst aan te melden voor retour. Indien u het pakket weigert aan de deur, geef dan wel even vooraf de reden door aan onze klantenservice. Zo kunnen wij nadat wij het pakket retour hebben ontvangen, zo snel mogelijk alles voor u verwerken.
Wij streven ernaar om het product binnen 48 uur te verzenden op werkdagen. Mocht u op vrijdag bestellen dan betekent dit dat het product waarschijnlijk uiterlijk op maandag of dinsdag van de nieuwe week (ligt aan de besteltijd) wordt verstuurd. Daarnaast kan de levertijd bij elk product anders zijn. Als een product qua levertijd langer duurt dan normaal wordt u hierop geattendeerd door ons via mail of telefoon. Wij versturen dan de bestelling als we het product met de langste levertijd binnen hebben.
Heeft u producten besteld die een snellere levertijd hebben dan de rest van uw producten? Ook dat is geen probleem. Neem dan contact op met onze klantenservice. Let op, in de meeste gevallen worden hier extra kosten voor berekend.
Betalen
Met iDeal kunt u veilig en gemakkelijk uw bestelling bij Winparts afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving (dien beveiligd door uw eigen bank). Voor iDeal transacties vragen wij geen extra transactiekosten. Als interbankierder kunt u direct gebruik maken van iDeal, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. iDeal is geschikt voor de volgenden banken: ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS Bank, van Landschot bankiers, Knab en Triodos.
De betaling van uw bestelling (met creditcard) geschiedt altijd via een beveiligde omgeving. Uw betalingsgegevens, zoals uw rekeningnummer of creditcard gegevens, worden bij Winparts niet bekend of opgeslagen. Wij hanteren géén extra transactiekosten voor een creditcard betaling. Met de volgende creditcards kunt u bij ons betalen: Visa, Mastercard, Maestro en American Express.
U kunt bij ons ook direct afrekenen met PayPal. Bij PayPal kunt u eenvoudig met uw e-mailadres op de beveiligde omgeving inloggen. Na het inloggen kunt u met een paar simpele kliks met uw saldo, (eventueel gekoppeld aan uw bankrekening of creditcard) uw bestelling betalen. Deze betaling wordt vaak pas na twee dagen van uw rekening afgeschreven.
Met PayPal kunnen alle bedrijven en consumenten met een e-mailadres online betalingen verzenden en ontvangen. Transacties met PayPal zijn veilig en volledig verzekerd. Met PayPal wordt kopen op het internet gemakkelijker dan ooit.
Is de betaling niet gelukt of heeft u problemen met het online afronden van uw betaling? Wij helpen u graag!
Indien u een betaalpoging heeft gedaan en het bedrag is van uw rekening afgeschreven maar niet bijgeschreven bij de order, dan vragen wij u contact op te nemen via de mail. Wij verzoeken u om bij deze mail een foto of screenshot van de betaling bij te voegen. Zo kunnen wij de betaling sneller controleren. Let op, bij sommige betaalmogelijkheden zit er een vertraging en kan de verwerking dus langer duren dan normaal.
Betaling niet afgeschreven en niet bijgeschreven bij de order? Dan hebben wij dit helaas ook niet ontvangen.
Indien uw order is gewijzigd of geannuleerd, doen wij er alles aan om het betaalverschil zo snel mogelijk terug te storten op uw rekening. Het bedrag wordt gestort op de rekening waar u mee betaald heeft. Na aanpassing ontvangt u van ons een creditfactuur via de e-mail waarin de aanpassing vermeld wordt en het exacte creditbedrag. Heeft u vragen over uw creditfactuur of klopt er iets niet? Dan vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice. Ons team zit klaar voor u! Terugbetaling wordt normaliter binnen 10 werkdagen verwerkt.
Status van een terugbetaling: Deze status is helaas niet te volgen. Zodra u van ons bericht heeft gekregen over een creditbetaling wordt het bedrag binnen 3 werkdagen verwerkt. Mocht dit toch langer duren, neem dan contact op met onze klantenservice (let op: door het weekend kan een terugbetaling langer duren).
Bezorgen en afhalen
De status van uw order kunt u snel en eenvoudig terugvinden onder uw account. Wij houden u via e-mail op de hoogte van de status, ook als er onverhoopt iets mocht veranderen. Hierin zijn wij soms afhankelijk van externe factoren en daarom proberen wij u zo goed mogelijk op de hoogte te houden.
Toch nog een vraag over de status?
Geen probleem, onze klantenservice helpt u graag. Om een vraag te stellen over uw bestelling kunt u mailen of bellen. Onze klantenservice zal uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden. Geen account of wachtwoord vergeten? Klik op wachtwoord vergeten of maak een nieuw account aan.
Vibropac BV werkt met PostNL samen en samen zorgen wij ervoor dat uw pakket snel, goed verpakt en op de juiste manier bij u wordt afgeleverd. Naast een bezorging aan huis kunt u ook kiezen voor ophalen op locatie. Graag vernemen we dan welke datum en tijd u deze komt afhalen. Graag wijzen we erop dat we open zijn van 09:00 tot 17:00 op werkdagen. Deze tijden kunnen ook nog wel eens afwijken, dus vraag vooral naar de mogelijkheden.
Track & Trace:
U krijgt na het verzenden van uw pakket een extra mail met daarin de Track & Trace gegevens. Met deze gegevens kunt u het pakket volgen. Soms wil het voorkomen dat de indicatie is veranderd of dat de zending onverhoopt vertraagd is bij onze vervoerder. Uiteraard wordt uw pakket alsnog zo snel mogelijk geleverd.
Bezorgadres:
Klopt het adres dat u heeft ingevuld? U kunt dit zowel in uw order als met de Track & Trace gegevens controleren. Is het adres onjuist? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan zorgen wij dat het pakket alsnog bij het juiste adres komt.
Bij Vibropac kunt u uw pakket gemakkelijk volgen. Na verzending via PostNL krijgt u een Track & Trace code via de e-mail op de dag van verzending. Op het moment dat u van ons de Track & Trace code heeft ontvangen is de zending meegegeven aan de transporteur. In extreme gevallen kan het soms een dag duren voordat er iets zichtbaar wordt op de link. Normaliter kunt u vanaf middernacht de zending volgen en wordt deze de volgende dag aan u uitgeleverd.
Werkt uw code niet of verandert de status van uw zending niet na 48uur? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij doen dan onderzoek voor u!
Bestelling afhalen in IJsselstein? Dat is mogelijk! U dient echter wel eerst uw bestelling online af te ronden en te betalen. U krijgt bericht zodra uw pakket klaar ligt.
U kunt zonder bestelling geen onderdelen afhalen in IJsselstein. Wij hebben niet alle onderdelen in ons magazijn liggen of op voorraad. Daarnaast dient u te wachten op een bevestiging via e-mail. Zodra u een bevestiging van afhalen heeft ontvangen, ligt uw order voor u klaar*.
* Na bevestiging wordt u bij de balie geholpen door één van onze medewerkers.
Uiteraard vervallen de verzendkosten als u kiest voor bestelling afhalen in IJsseltein. Dit kunt u aangeven in het bestelproces.
Openingstijden: Maandag t/m vrijdag: 9.00-17.00
Zaterdag & Zondag: Gesloten
Omruilen en retourneren
Wij verzoeken u om na ontvangst van uw product het zo snel mogelijk te controleren op correctheid en functioneren. Blijkt het artikel beschadigd te zijn of toch niet het juiste te zijn? Neem dan contact op met Vibropac en vraag naar de mogelijkheden. Om u daarbij zo goed mogelijk te helpen vragen wij om duidelijk te vermelden wat er mis is met het product en/of waar u precies naar op zoek bent. De kosten voor het retoursturen zijn voor Vibropac mits het gaat om een foute levering vanuit ons. Bij een onjuiste bestelling als klant zijn de zijn de kosten voor de klant.
Tip: Laat uw telefoonnummer achter bij de aanvraag, zo kunnen wij u bellen bij verzoek om meer informatie.
Zodra uw retour bij ons binnen is en is verwerkt, dan zullen wij meteen het juiste product naar u sturen. U betaalt hiervoor opnieuw verzendkosten.
Het kan echter voorkomen dat er na het ruilen nog een geldbedrag open staat. Krijgt u een verschil terug? Dan zorgen wij dat dit binnen 5 werkdagen aan u wordt gecrediteerd.
Een beschadigd of defect artikel ontvangen? Dat is uiteraard niet de bedoeling. Hieronder worden alle vervolgacties beschreven.
In geval van een defect of beschadigd artikel, vragen wij u om ons zo snel mogelijk, het liefst binnen twee werkdagen na ontvangst van uw order, hiervan op de hoogte te brengen per mail. Indien het product beschadigd ontvangen is, dienen wij dit ook af te handelen met de vervoerder. Daarom is het tevens van belang dat u binnen 3 werkdagen na bevestiging van uw retouraanvraag ons foto’s stuurt van de eventuele schade.
Kosten in geval van herroeping Indien u als consument gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor uw rekening.
Verzendkosten die bij retour wel door ons worden vergoed:
Bij eventueel een (pak)fout in levering of bij onverhoopte transportschade, wordt de verzending vergoed door Vibropac. Dit wordt door onze retourafdeling schriftelijk (per mail) toegezegd. Telefonisch kan hier niet over worden gecorrespondeerd.
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: De dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of eendoor hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier van herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Garantie
Wanneer u een product bij ons koopt heeft u te allen tijde, mits u het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet aan uw verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u nakomen.
U dient ons daarvan binnen redelijke termijn op de hoogte te brengen. Hierbij is binnen een maand na ontdekking van het gebrek in ieder geval redelijk.
Na uw mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.
Privacy
Wij hechten grote waarde aan uw privacy. Alle persoonlijke gegevens worden daarom door ons met zorg behandeld en niet doorgespeeld aan derde partijen. Wij houden ons hierbij strikt aan alle wettelijke regelgeving die van toepassing is op persoonsgegevens. Uw gegevens staan opgeslagen in een versleutelde database en worden daar ook versleuteld naartoe gestuurd, zodat niemand uw gegevens kan onderscheppen.
Wij verzamelen de volgende gegevens van onze klanten:
- Algemene gegevens: Dit zijn de gegevens zoals naam, adres en woonplaats die u invult bij het bestelformulier. Deze gegevens gebruiken wij om uw bestelling te controleren en te verwerken. Ook gebruiken wij deze gegevens als u aanspraak maakt op garantie of uw retourrecht.
- Uw emailadres: Uw emailadres gebruiken wij om uw bestelling te bevestigen en u te informeren wanneer uw bestelling gereed is voor verzending. Ook gebruiken wij uw e-mail om u vragen te stellen als wij bijvoorbeeld bij de controle vermoeden dat u een verkeerd product heeft besteld.
- Uw telefoonnummer: Om uw bestelling te kunnen versturen vragen wij van u altijd een telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren te bereiken bent (mag ook werk zijn). Dit nummer gebruiken wij indien noodzakelijk om uw bestelling te verifiëren. Wij gebruiken uw telefoonnummer niet voor marketingdoeleinden. U bent niet verplicht dit nummer in te vullen. Als uw nummer ontbreekt zullen wij contact met u opnemen via e-mail.
- Betaalgegevens: Uw order kunt u betalen via onze beveiligde betaalomgeving. Deze wordt gefaciliteerd door XXX. Wij gebruiken deze gegevens alleen om te controleren of de order is betaald en wanneer we een terugbetaling moeten doen.
- IPadres: We gebruiken uw ip-adres om voorkeuren op de site te onthouden en te bepalen of we de juiste persoon voor ons hebben. Zo kunnen we beter voorkomen dat iemand misbruik kan maken van uw “mijn winparts” omgeving.
Wij gebruiken uw gegevens voor de volgende zaken:
- Klantenservice: Onze klantenservice houdt bij wanneer en waarom u contact heeft gehad met ons. Zo kan een collega bijvoorbeeld direct zien wat er met u afgesproken is en u daardoor sneller helpen. Ook registeren wij wanneer u met ons belt, zo kunnen wij er voor zorgen dat er meer mensen op de klantenservice zitten op het moment dat we de meeste drukte verwachten.
- Mijn Vibropac: U kunt bij ons een account aanmaken waarin u alle bestellingen terug kunt zien en contact kunt opnemen met onze klantenservice. Hierin slaan we uw gegevens op zodat u niet elke keer alle gegevens hoeft in te vullen bij het bestellen.
- Reviews: Om andere klanten beter te helpen, sturen we je na een bestelling soms twee mails. In deze mails vragen we wat u van onze producten vindt en hoe u onze service en webshop heeft ervaren. Zo kunnen we andere klanten beter helpen kiezen en overtuigen dat we een betrouwbare webwinkel zijn.
- Fraudepreventie: Wij houden preventief controle op verdachte bestellingen om fraude te voorkomen en te ontdekken. In het laatste geval moeten wij bovenstaande persoonsgegevens delen met overheidsinstanties.
Hoe neemt u contact met ons op in verband met ons privacybeleid ? U heeft het recht op verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens. Als u wenst te reageren op ons privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen